Олександр Шевченко, PR-директор корпорації «Біосфера»
Спускати капкейки відвідувачам на дроні? Легко!
Звідки ми беремо ідеї? Ідеї завжди народжують люди. Треба лише створити для цього умови, правильну атмосферу і гарантувати реалізацію тієї чи іншої ідеї, бо ніхто не стане пропонувати класний креатив після того, як ти два чи три рази її проігнорував.
Звісно, потрібно вивчати досвід інших компаній та інших країн, черпати натхнення на профільних форумах і навіть у літературі. Наприклад, плогінг ми підгледіли у шведів і запровадили в Україні. Для конференції у Стамбулі облаштували фотозону за принципом церемонії Берлінале. Стилістику внутрішніх дайджестів перейняли у The Hustle. А ідея спускати капкейки відвідувачам на дроні колись прийшла нам з колегою в голову в ході перебирання асортименту іграшкових магазинів.
Я вважаю, що сильна сторона моєї команди — здатність продукувати креативні ідеї, яких вистачить на кілька років уперед. Тому іноді ми працюємо в шухляду, тобто відкладаємо креативні ідеї до реальної можливості їх втілити.
Найкреативніший проект з історії компанії
Тут потрібна незалежна експертиза, бо самостійно визначити найкреативніший проект з-поміж десятків реалізованих суб’єктивно важко. Виділив би три.
По-перше, Hyperloop for Business. Назва конференції народилася на хвилі хайпу про запуск гіперлупа в Україні, ми тоді не втрималися і запропонували очищувач для скла з елементом прискорення і деякі інші невід’ємні на наш погляд речі.
Імпровізаційна дискусійна панель про «прискорення» за рахунок проривного маркетингу та персонального бренду першої особи звела на одному майданчику Андрія Здесенка, Андрія Федоріва, Андрія Худо, Артемія Суріна, Едгара Камінського та Юлію Савостіну.

Креатив був продуманий до дрібниць, від спеціальних компостованих гіперлупних білетів до записаних голосом вокзального диктора оголошень про початок конференції і відправлення гіперлупа з третьої платформи. З точки зору PR ми отримали неабиякий резонанс, понад 200 публікацій у соціальних мережах та традиційних ЗМІ, а також пряму трансляцію івенту з ексклюзивними інтерв’ю постфактум.
По-друге, плогінг. Це поєднання пробіжки парком із збиранням та сортуванням сміття для подальшої переробки. Вертикальна інтеграція рециклінгу у процес виробництва пакетів для сміття диктує «Біосфері» особливий акцент на екології. У цьому напрямку в нас багато активностей, але плогінг ми привели до України першими і це викликало суттєвий резонанс та інтерес ЗМІ.

20 квітня сезон плогінгу у Києві відкривається новим забігом.
І насамкінець – корпоративний календар із залученням співробітників корпорації, що для «Біосфери» стало першим досвідом такого рівня. У першому кастингу, який відбувся у 2017 році, взяли участь близько 200 співробітників корпорації з чотирьох міст України, а другий календар об’єднав «акторів» вже з трьох різних країн.
Цього року ми застосували технологію tilt-shift разом із філософією larger than life, щоб показати продукцію «Біосфери» як метафорично збільшену частину нашого життя. Цей проект ми готували понад два місяці. У чотирьох містах за участю 36 акторів були організовані фотосесії, які тривали чотири дні. У кожному сюжеті за допомогою 3D-моделювання втілена яскрава ідея. Це була наша спільна робота з командою дизайнерів Vitamin Branding Agency.

Такі проекти втілюються і задля процесу, і заради результату. Адже процес зміцнює корпоративний дух команди, наші співробітники пишаються своєю залученістю до створення календаря, який щороку підриває соцмережі та збирає нагороди за креатив. А результат – це привід для гордості перед партнерами і конкурентами. Він такий же яскравий і надихаючий, як і наші продукти. Ми даруємо людям емоцію, і в цьому головна цінність. Проект, який відображає всю яскравість і насиченість корпоративного життя, поміж іншого приваблює нових творчих та сповнених натхнення людей шукати роботу в нашій команді.
Компанія реалізує близько сорока івентів на рік
Ми розглядаємо корпоративні івенти як інструмент комунікації цінностей корпорації та максимального залучення співробітників у корпоративне життя. Для нас важливе єднання команди, тому єдину логіку івенту ми стараємось використовувати по всій географії присутності корпорації, навіть коли неможливо звести людей в одній локації.
Кожен новий продукт, що готується до виходу на ринок, проходить екзаменаційне тестування через внутрішній івент: так було з косметикою Novita, дитячою косметикою Smile Baby у диснеївському стилі, а цього квітня нас вже очікує презентація ще однієї прекрасної новинки – "Лайkit".
Ми реалізуємо близько сорока івентів на рік, вони всі різні, але жоден з них не можна робити упівсили — кожен має залучати й надихати. І в тому, що це вдається, велика заслуга неймовірно талановитої Галії Захарченко, яка керує корпоративними заходами.
Корпоративні медіа
Оскільки аудиторія співробітників корпорації дуже неоднорідна в силу виробничої специфіки та географії бізнесу, ми використовуємо ціле розмаїття каналів комунікацій. Для співробітників виробничого напрямку ми використовуємо здебільшого візуальні комунікації через плакати та корпоративні міні-заходи. Одним з основних каналів для офісної частини «Біосфери» виступають два наших тижневих дайджести. MidWeek News є компіляцією аналітики та новин з основних світових ЗМІ (Washington Post, Guardian, DW, Al Jazeera і т.п.). Biosphere Informs є добіркою суто корпоративних новин з додаванням цікавих інтерв’ю та порад щодо культурного дозвілля. Фото- та відеогалереї з усіх корпоративних заходів розміщуються на внутрішньому порталі, де також дублюються всі новини, необхідні шаблони та бази даних.
В цілому, це потужний інструмент digital-комунікації, що охоплює більшу (комп’ютеризовану) частину корпорації. Для прикладу, тільки в першу годину після розсилки дайджесту його зазвичай читає 220-260 співробітників. Ще півтора роки тому читання розсилок було на рівні 40-70 прочитань за весь час – це говорить про якість контенту та зацікавленість аудиторії.

Те саме можна сказати і про соцмережі «Біосфери», які виросли на 450% за півтора роки. І якщо Twitter, YouTube I LinkedIn відведена суто іміджева другорядна роль, то Facebook сторінка вже неодноразово потрапляла у різні добірки найкреативніших. На базі основної сторінки корпорації ми також створили паблік «Робота в “Біосфері”» для тих, хто хоче приєднатися до нашої команди або просто зазирнути за лаштунки – завдяки цій сторінці наші колеги з HR вже змогли закрити не одну вакансію.
Цікавим інструментом я також вважаю розроблені нами Welcome packs для нових співробітників, що включають друковану брошуру з вмонтованим персональним відеозверненням Президента корпорації – ця фішка запускається через спеціальний мобільний застосунок і гарантує wow-ефект кожному новачку. Доповнюють Welcome pack яскраві сувеніри, креативні наліпки та ексклюзивні зразки продукції, які одразу дають відчуття, що ти в біосферівській сім’ї.
Наші традиції
У нас є цікава традиція нагороджувати спеціальними значками та медалями співробітників, що пропрацювали в компанії п’ять, десять, п’ятнадцять, двадцять років та один рік. Це завжди урочиста церемонія, іноді доволі зворушлива.
Скоро додасться ще одна категорія — 25-річних ювілярів. Треба вже якось подумати, які відзнаки дарувати їм.

Наші духовні цінності
Загалом корпорація має шість цінностей, які ми проносимо крізь усі наші комунікації, івенти та навіть відображаємо у сувенірній продукції:
- Explore & Expand
- Innovate
- Inspire
- Challenge
- Take chances
- Trust
Наше завдання наразі полягає у тому, щоб якомога глибше вмонтувати цінності у життєдіяльність компанії та навіть підбір нових співробітників та оцінку існуючих проводити крізь призму ціннісних орієнтирів.
Довідка про компанію
Корпорація «Біосфера» є найбільшим виробником і дистриб'ютором товарів для дому та гігієни в Україні й одним з найбільших у Східній Європі.
Менш ніж за 22 роки заснована дніпрянином Андрієм Здесенком компанія перетворилася з локального стартапу на міжнародного гіганта, який експортує по всьому СНД, у країни Балтії, Польщу, Болгарію, Бразилію, на Близький Схід та в Африку.
За день у світі продається один мільйон одиниць продукції, що вироблена корпорацією «Біосфера» на п’яти заводах у трьох країнах зусиллями 2 500 співробітників.
У 2018 році бренд «Біосфери», а також її провідні торгові марки «Фрекен БОК» та Smile увійшли до топ-100 найдорожчих брендів країни.
Александр Шевченко, PR-директор корпорации «Биосфера».
Эксперт в сфере внешних и внутренних коммуникаций, стратегических PR-проектов, CSR.
С 2011 занимал должности пресс-секретаря и руководителя по внешним коммуникациям в УкрСиббанке BNP Paribas Group, UniCredit Bank, Альфа-Банке. В июле 2017 года возглавил корпоративные коммуникации в корпорации «Биосфера».
Самыми яркими проектами под началом Александра Шевченко стали запуск первого в Украине бесконтактного банкомата, матч памяти Андрея Баля на Арене Львов, а также конференция Hyperloop for Business в рамках Leopolis Jazz Fest.
Корпорации «Биосфера» за менее чем 2 года удалось обогнать в медиарезонансе международных гигантов, войти в топ-100 самых дорогих брендов страны и собрать 6 наград АКМУ.
|