Олена Юрковська, директор з маркетингу та
комунікацій, УДППЗ "Укрпошта"
Ваша історія знайомства з компанією.
Як розвивається Ваша кар'єра? Які цінності пов'язують вас з
компанією?
Моє знайомство з підприємством відбулося ще в юності,
оскільки рідні працювали в Укрпошті (на той час – Українське об’єднання
поштового зв’язку «Укрпошта»). А з 1994 р. я розпочала роботу у
відділі маркетингу та громадських зв’язків на посаді інженера ІІ
категорії. Далі були роки професійного зростання - працювала провідним
інженером, заступником директора з питань маркетингу–начальником
відділу. Затим – директор департаменту стратегічного маркетингу, а з липня
2014 – директор з маркетингу та комунікацій. Окрім здійснення
виробничої діяльності, на підприємстві пропагуються такі важливі людські
цінності, як безперервний розвиток потенціалу особистості, самоосвіта,
нагромадження інтелекту і формування творчих здібностей, соціальної
відповідальності і моральних чеснот. На мою думку, власне, потенціал
особистості у найближчому майбутньому стане пріоритетним ресурсом не лише
економічного добробуту, а й зростання людських можливостей. Сьогодні менеджмент
повинен спрямовувати працівників до загального добра і чеснот, стимулювати їх
брати відповідальність на себе. У свою чергу підприємство буде успішним за
рахунок досягнення вищого блага – особиснісного розвитку працівників, їх умінь,
працелюбства та суспільної комунікативності. Отож розвиток потенціалу
працівників, стимулювання їх творчої енергії стає основним методом успішної
роботи сучасного підприємства.
Які інструменти комунікації
використовує компанія для формування лояльності персоналу?
У веденні успішного бізнесу значну роль відіграє атмосфера в колективі
підприємства, ставлення працівників до бренду фірми, те, чи відчувають вони
себе міцною командою, яка йде до спільної мети. Тому в УДППЗ «Укрпошта» ми
постійно дбаємо про підвищення лояльності працівників, тобто позитивного
ставлення, прихильності співробітників до компанії у цілому, керівництва,
колективу; поваги до традицій компанії, дотримання корпоративних норм. Так,
першим кроком до формування лояльності є впровадження корпоративної культури. Ми
використовуємо такі конкретні інструменти, які сприяють формуванню лояльності
працівників до компанії: проведення навчання для персоналу, корпоративних
тренінгів, вебінарів (онлайн-нарад та онлайн-конференцій для багатьох учасників
з різних міст у реальному часі із супроводом у вигляді web-презентації),
виїзних змагань, здійснення інформ-розсилки по внутрішній мережі тощо; видання
внутрішньокорпоративної друкованої газети «Поштовий вісник»,
інтернет-журналу «Філателія України», ведення корпоративного сайту, публікація
pdf-версії корпоративної газети на сайті; використання найбільш поширених
соціальних мереж ВКонтакте, Facebook, Twitter для реклами та пропагування
діяльності компанії; рейтинги «найкращий працівник місяця», «найкращий
працівник року» та ін. У call-центрі УДППЗ «Укрпошта» відкрито канали не
лише для забезпечення зворотного зв’язку з клієнтами, а й для спілкування з
працівниками компанії та приймання їхніх звернень.
Які тренди в комунікаціях з цільовими аудиторіями Ви вважаєте найбільш
актуальними в 2016 р.?
Спілкування компанії зі споживачем стало
повністю інтерактивним. У компаній, зокрема й Укрпошти, уже немає монопольного
права представляти себе, адже споживач дедалі більше довіряє відгукам іншого
споживача, а не рекламним матеріалам підприємства. Інформаційні продукти
компанії впливають на її репутацію, ми обираємо традиційні (власні засоби
зв’язку компанії з персоналом і клієнтами – корпоративна газета і сайт
підприємства) та нові більш ефективні канали комунікації (інтернет-видання,
соціальні мережі). На сторінках Укрпошти у соціальних мережах ми
намагаємося переходити від стандартизованого до персоналізованого представлення
інформації, від демографічних критеріїв сегментації до сегментації на основі
«кліків», «лайків» та «перепостів», що вкрай актуально нині. Ми максимально
тяжіємо до відкритого доступу джерел; вдосконалення та створення нових
платформ; хочемо започаткувати проведення відео-уроків як напряму
онлайн-колаборації, коли люди вчать один одного на спеціальних соціальних
платформах (цей тренд, до речі, можна віднести до теми освіти та навчання
працівників у компанії); зміщення важеля правління від підприємства (виробника
інформаційного продукту) до аудиторії. Важливим є використання стільникового зв’язку для встановлення контактів зі споживачами, розвиток комунікативних вмінь і навичок ефективного ведення переговорів. Використання мобільних телефонів дає можливість постійно підтримувати зв'язок з клієнтами. Ми трансформуємо поняття «feedback»
(зворотній зв’язок); створили новий доступний інформаційний засіб – call-центр –
і покладаємо на нього великі надії. Також у 2016 р. робимо ставку на
автоматизацію робочих місць з наданням доступу до Інтернету навіть у
найвіддаленіших населених пунктах та рекламне просування компанії: репутаційний
капітал та капітал довіри стане основним активом і засобом розвитку бізнесу в
Укрпошті, відбудеться заміна звичних процесів споживання товарів чи послуг,
репутаційний менеджмент онлайн стане однією з провідних галузей просування, а
довіра та ефективність стануть вимірюваними завдяки новітнім технологіям
засобів інтернет. Важливими також вбачаю відео-комунікації. Основний тренд
майбутнього онлайн-просування – створення відеороликів про діяльність компанії,
нові послуги, заохочення та долучення до цього процесу будь-якого
користувача.
Які інноваційні інструменти комунікації Ви використовуєте і як визначаєте
їхню ефективність?
Ми використовуємо і вважаємо високоефективними такі нововведення в
комунікаціях: нові канали комунікації (наприклад, розсилка прес-матеріалів
журналістам у день прес-конференції); нові медіаносії (соціальні
мережі); креативні інформаційні приводи і заходи (прес-конференції,
спецпогашення, круглі столи тощо).
На що варто орієнтуватися для пошуку мотивації в роботі? Ваші побажання
колегам.
Шукаючи мотивацію в роботі, безперечно, слід орієнтуватися, передусім, на
матеріальне задоволення. Але не менш важливим чинником є створення
комфортабельних, затишних і стимулюючих творчий процес умов праці, що дають
змогу зосередитися на виконанні поставлених завдань. Співробітники компанії
мають пишатися своєю роботою, не хотіти її втратити і намагатися всіляко бути
корисними, відчуваючи турботу про себе і розуміння своїх потреб, нехай іноді і
вельми специфічних. У структурних підрозділах Укрпошти діють кімнати
психологічного розвантаження, в яких поштовики можуть відпочити, підвищити
усвідомленість, самодостатність, заспокоїтися, генерувати енергійність,
ентузіазм та креативність, а також націленість на взаємодопомогу в колективі.
Головне – знайти особистісний підхід до власних співробітників. Колегам у
нинішніх умовах хочеться побажати миру і злагоди, оптимізму й витримки,
гордості за професію «поштовик».
Ваше хобі, що Вам дає найбільше задоволення під час відпочинку, від чого
Ви отримуєте невичерпний потік енергії?
Моє хобі – спорт. Він допомагає бути у хорошій фізичній формі, виховує
характер та силу волі. Водночас – це завжди бадьорий настрій,
упевненість у собі.
|