Альона Кавка Департамент управління персоналом та соціальної сфери Національна акціонерна компанія «Нафтогаз України»
Як виникла ідея: Керівництво Компанії ініціювало проведення конкурсу серед співробітників на кращу ідею для календаря. 10 листопада 2015 року ми оголосили конкурс. Переможця чекала слава найкреативнішого співробітника Нафтогазу та приємний бонус – оплачуваний вихідний день у передноворічний період. За тиждень на конкурс співробітники подали 26 різноманітних ідей, з яких жюрі обрало 7 кращих. Після чого, співробітники обирали переможця з цих 7-ми. Найбільше голосів отримала ідея: «12 НАФТОВИНАХОДІВ, ПОДАРОВАНИХ УКРАЇНОЮ СВІТОВІ». Суть: розповісти світу про ті винаходи українців, які змінили / вплинули на історію нафтогазової галузі.
Що ми мали на 23 листопада 2015: 1. Співробітники чекали на результат. 2. Керівники компанії чекали на результат. 3. Цікаву, але недоопрацьовану ідею. 4. 3 відмови хороших креативних агентств та дизайнерів - і ми їх розуміли, тому що перед нами стояли не прості завдання: – реалізувати проект, який презентуватиме Нафтогаз і Україну в світі, маючи на реалізацію місяць (але який місяць! – грудень), з бюджетом, в якому були скорочені усі можливі статті; – розробити ідею на рівні не просто візуалізації, а наповнення; – календар мав бути двомовним (українська та англійська версії); – якість дизайну та друку має бути високою; – надруковані календарі необхідно отримати 25 та 29 грудня 2015 року. Місія нездійсненна!, АЛЕ - завдання повинно бути виконано в строк та на 100%.
Перше, що ми вирішували – це пошук партнера. І були неймовірно раді, що креативна група, яку запросив до співпраці наш HRD Іван Синяков, – ризикнула та погодилася взяти проект. Команді UnivestPrint – привіт! І ще раз – ви найкращі! Проект реалізовували спільно: починаючи від наповнення (контенту) і закінчуючи вирішенням орг.питань. Ми створили своєрідну креативну робочу групу всередині Нафтогазу і зовнішню за участю Національної Львівської бібліотеки, яка надала нам від скановані зображення необхідних старовинних книг часів Київської Русі; Бориславський музей нафти і газу, який допомагав з датами / фактами / досягненнями.
Концепція, наповнення, зміст, візуалізація Основна робота, звичайно, була над концепцією та наповненням. Насправді, первинна мета конкурсу була наступна – зробити календар не таким як завжди, хотілося щоб він був «легким» і не зовсім нафтогазовим. При реалізації потрібно було обов'язково зберегти ідею автора. У результаті: розкрили минуле, яким можна пишатися; розповіли більше про наші здобутки і показали наскільки Україна багата; дали відчути, що у нас може бути велике майбутнє; мотивували «читача» діяти, тому що наше майбутнє залежить тільки від нас. Саме цю думку зробили лейтмотивом - ниткою, на яку набиралили, як перли, наші досягнення. Якщо коротко, робили календар «живим», «цікавим», «інформативним», «презентативним», «легким», «стильним та сучасним». Доречі, об’єднали багато з ідей поданих на конкурс.
На кожній сторінці в хронологічному порядку показали досягнення. Намагалися «розповісти» легко, використовуючи не просто історичний фактаж, а й цікаві нюанси. Наприклад, ви знаєте що нафту добували на території України ще в третьому столітті до н.е., а хто такі Либаки знаєте (не «рибаки», а либаки), а про те, що в усьому світі використовують нашу технологію для видобутку нафти, а про, те що, в 50-60рр. XX ст. 48% видобутку газу СРСР давала Україна і ще багато фактів про винаходи, здобутки та першість. До речі, це слово – «Перший» – робило складним роботу з текстом, так як ми повторювали його на кожній сторінці. При цьому обов'язково згадували про людей. Здобутки не з'явилися самі по собі - хтось «писав» історію.
Цю думку ми підтримували візуально «через олівець» біля мальованих елементів сторінки. На кожній сторінці календаря є такий елемент, який олівцем «від руки» вимальовувала художник. Кожен такий малюнок – окремий шедевр. Наприклад, на першій сторінці – Золота пектораль. Або на сьомий сторінці – ну це просто потрібно бачити! До того ж, усі фото «оригінальні» (надсилали співробітники дочірніх підприємств або учасники проектної групи).
Слоган
Зі слоганом теж було складно та цікаво… Останню сторінку присвятили завданням та цілям, які є зараз, але це цілі не тільки наші (Нафтогазу), вони стоять перед усіма українцями, якщо ми насправді хочемо стати енергетично незалежною країною (читай - незалежною). Так з’явився слоган – «Пишемо історію разом». Основний слоган – «Йдемо вперед, натхненні минулим» «народився» вже після візуалізації календаря і він такий – спільний, кожен учасник групи додав «своє» слово.
Як сприйняли календар співробітники, партнери Складно відповісти на питання - як сприйняли. Добре. Тут момент в іншому: цей календар інакший, не такий, як раніше. І я не про те, що цей «гарний і креативний», а ті – не такі. Ні, суть ось у чому - Нафтогаз змінюється і йде вперед, Україна змінюється, і йде вперед, а для цього ми повинні змінюватися і йти вперед. Наш календар – це така матеріалізація об'єднаних думок, прагнень, гордості, бачення усіх учасників робочої групи. І нас було багато, і усі ми з різних міст, і в різних сферах працюємо, але думали ми про одне коли створювали. Думаю – це секрет нашого успіху – єдність. Просто коли ми дізнавалися про себе і свою країну все більше, і більше – така гордість брала! Ось ми стали більше знати, і наші співробітники, і партнери, і інвестори, і клієнти. Не знаю як інших, а мене особисто цей проект надихнув вірити та робити ще більше на своєму місці. Нехай навіть ось так: розповідаючи зі стіни офісу співробітникам і клієнтам західної інвестиційної (або ін.) компанії про Україну, як про гідну, багату, сучасну та з великим потенціалом. Вважаю, такі «освітні» комунікаційні проекти надзвичайно важливі. Найскладніше в реалізації – це зберегти легкість подачі. Нам це вдалось!
А загалом, завжди надихає – реалізувати неможливе!
Бесідувала Оксана Тодорова
|