Галина Данилюк, головний редактор журналу "У барвах" компанії "Снєжка-Україна". Наскільки складним
є PR у створенні та розвитку лакофарбового ринку?
PR-діяльність
– це нелегка справа в кожній галузі, проте вкрай потрібна у нинішніх
бізнес-процесах. Для виробників лакофарбової продукції постійне спілкування із
суспільством, ЗМІ, партнерами і, звісно, співробітниками – вимога часу. Адже,
щоб здобути успіх на ринку, завоювати довіру у споживачів, а згодом не втрати
їхнього інтересу, потрібна комунікація, комунікація і ще раз комунікація.
Оскільки лакофарбовий ринок досить насичений і перспективний, конкуренція тут є
доволі високою. У таких реаліях лише чітко вибудувана система комунікацій,
створення інформаційних приводів, упровадження піар-активностей – усе це,
помножене на креатив, дає компанії змогу заявити про себе та не зникнути з поля
зору споживачів. Якщо ж не комунікувати й не заявляти про себе, то завтра це
робитимуть інші.
Які очікування у споживачів фарб? Чи все так кольорово, як виглядає у
рекламі?
Насамперед
зазначу: справді, сьогодні на лакофарбовому ринку України надзвичайно велике
різноманіття фарб, емалей, лаків тощо, проте їхньої реклами у ЗМІ, на
телебаченні, радіо, зовнішніх носіях не так уже й багато, порівняно з іншими
групами товарів. Нині лакофарбовий ринок України відчутно реагує на непросту
економічну ситуацію в нашій державі. Низька платоспроможність, яку ми
спостерігаємо, спонукає більшість українських покупців економити на
лакофарбових матеріалах, які не є продуктами першої необхідності. Тому одні
споживачі обирають продукцію дешевшого сегменту, інші взагалі намагаються
відкласти ремонтні роботи до так званих кращих часів. Хоча, звісно, є й такі,
які не заощаджують на лакофарбових матеріалах, а купують вироби середнього та
вище середнього сегментів, аби зробити якісний ремонт і надовго. Втім,
незважаючи на всі складнощі, українські споживачі все ж стали вимогливішими, вони
очікують лакофарбову продукцію з якісними властивостями, щоб вона була безпечною
для здоров'я і довкілля.
Які PR-засоби, на ваш погляд, наразі є найдієвішими в Україні?
До
реалізації піар-стратегії, звісно, потрібно підходити комплексно та розглядати широкий
спектр піар-засобів. Вважаю, нині одними з найбільш дієвих є створення
нестандартних інформаційних приводів, проведення цікавих піар-заходів, розміщення
інформаційних матеріалів на інтернет-ресурсах, спілкування із зовнішньою
аудиторією через соціальні мережі, видавництво корпоративних медіа, участь у
соціальних проектах тощо. Засобів є багато, потрібна тільки хороша, унікальна
ідея та професіоналізм для втілення її в життя.
Наскільки корпоративний дух компанії впливає на її репутацію?
Упродовж
14 років підприємство «Снєжка-Україна» формувало власний імідж, створювало своє
ім'я як соціально відповідального виробника, тому нині ми ані на мить не
забуваємо про подальший розвиток і підтримку репутації компанії. Також власники
та керівництво підприємства добре розуміють, що вагомий вплив на репутацію
компанії насамперед мають її працівники, які є першим і найдостовірнішим
джерелом інформації для зовнішньої аудиторії. І, власне, для ТОВ «Снєжка-Україна»
повсякчас найвищим пріоритетом є її працівники – найцінніший актив
підприємства. Для кожного співробітника компанія створює комфортні, безпечні
умови праці, забезпечує людей відповідним соціальним захистом, додатковим
страхуванням на випадок хвороби, сприяє професійному розвитку та, за можливості,
кар'єрному зростанню. Таким чином на підприємстві значну увагу приділяють формуванню
корпоративної культури, без якої неможливо уявити міцний корпоративний дух.
Адже сила й успіх компанії – у відданій команді однодумців, які вкладають свої
знання і вміння у спільний результат. А єдиною командою працівники стають лише
тоді, коли вірять і люблять те, що роблять, чим займаються, а ще до того й задоволені
своїм місцем праці, вболівають за своє підприємство. Тому, без сумніву, корпоративний
дух має неабиякий вплив на репутацію компанії.
Як зародилася ідея корпоративного журналу «У барвах»? Яким є
редакційний штат видання зараз?
ТзОВ
«Снєжка-Україна» є одним із підприємств групи «Śnieżka», тому ідею створення
корпоративного журналу перейняли у своїх польських колег з ФФіЛ «Śnieżka». Наявність
корпоративного видання підприємств групи є загальноприйнятою нормою і важливою
складовою внутрішнього піару. Випуск журналу теж сприяє зміцненню
корпоративного духу та посилює у свідомості працівників загальний образ
компанії. Оскільки журналу «У барвах» два роки, то наші працівники вже звикли
до нього й постійно очікують нового номера, бо цей журнал – для них і про них. Свого
часу, працюючи над першим номером видання, я сформувала редакційну колегію з
числа творчих людей підприємства. Сьогодні наповнювати журнал цікавими
матеріалами мені допомагають працівники з різних підрозділів: цехів,
лабораторії, складу готової продукції, маркетингу. А щоб контент був різноманітним,
на будь-які смаки й уподобання, і його читали із захопленням, залучаю до
співпраці зовнішніх дописувачів.
Охарактеризуйте, будь ласка, читацьку аудиторію журналу «У барвах».
Журнал
«У барвах» – це внутрішнє корпоративне видання, призначене для працівників
підприємства – як виробничого корпусу, так і адміністрації, а також для їхніх
родин. Тож коло читачів достатньо велике. Це люди різних професій і роду занять
віком від 15 до 70 і більше років. Завдяки нашому корпоративному виданню родини
працівників мають змогу більше дізнатися про підприємство, де працюють їхні
рідні і близькі. Крім того, мені відомо, що журнал має читацьку аудиторію серед
наших бізнес-партнерів.
Які рубрики журналу найпопулярніші, за відгуками працівників компанії?
Читачів
журналу найбільше цікавлять рубрики, в яких можна почитати про події, що
відбуваються на підприємстві, заходи, котрі проводить компанія. Працівники
часто користуються порадами, які ми публікуємо на сторінках видання. Із
захопленням розглядають фотографії колег та уважно читають публікації наших
співробітників, згодом активно обговорюють їх. Також досить популярною є
рубрика «У нас в гостях», в якій можна віртуально «зустрітися» з відомою
людиною. У вільний від роботи час читачі люблять посидіти і помізкувати над
кросвордом.
Чи залучаєте Ви працівників до формування контенту журналу?
Я
вже згадувала, що до редколегії журналу входять працівники різних підрозділів
підприємства. Корпоративний журнал «У барвах» – це своєрідна арена, де кожен
може висловлювати власні думки, писати статті, розповідати про себе та своїх
друзів. Через видання працівники компанії мають змогу пізнавати співробітників,
бо часто-густо у великому колективі не всі знають один одного особисто. Зі
свого боку я, як редактор журналу, намагаюся прислухатися до зауважень,
відгуків і критики колег, щоб кожен наступний номер робити якіснішим і
професійнішим.
|