Сьогодні дедалі більшої популярності набирають корпоративні влоги — своєрідні інтернет-журнали для загального користування. Це новий інструмент, який допомагає всім, кому цікаві «залаштункові факти», знайомитися з компанією через конкретних людей і процеси: її співробітників, технології, ініціативи та проекти.
Створити відеоблог компанії — означає отримати можливість описати робочі будні з цікавого або несподіваного боку. Цей спосіб комунікації дає змогу говорити про поточні події або досягнення компанії і перенести глядачів туди, де вони ніколи не бували, але дуже хотіли б. Людям важливо чути й бачити реальні історії без художнього домислу. Що більше відомо про компанію-роботодавця «зсередини», то більше їй довірятимуть. Контент — відмінний спосіб трансляції головних меседжів, які мають перейняти усі співробітники, аби бути лояльними до компанії та відчувати особисту причетність до загальних досягнень.
Корпоративний влог — один з найзручніших інструментів донесення головного меседжу до аудиторії. Основна його цінність — у швидкості отримання інформації та кращому її сприйнятті, адже візуалізоване повідомлення викликає більше довіри, ніж просто слова, не підкріплені реальними фактами. На своєму досвіді в цьому переконалася компанія МХП, яка створила перший аграрний відеоблог — МХП stories.
"МХП stories" — спосіб взаємодії з нашими стейкхолдерами. Ми прагнули створити корисний, пізнавальний і певною мірою розважальний контент, який допоможе підвищити рівень довіри до компанії, достовірно і наочно показати прозорі процеси і зрозумілу систему управління та комунікацій, сучасні офіси та виробничі потужності, де працюють понад 28 тисяч співробітників, а також особливості роботи підприємств Групи МХП. Дати людям заглянути «за лаштунки» — на це мало хто наважується, але саме на цьому будується довіра.
Як зробити свій корпоративний влог успішним, досвідом ділиться Катерина Корченко, керівник відділу внутрішніх та зовнішніх комунікацій агроіндустріального холдингу МХП.
Просто та доступно
Набір інформаційних приводів для відео корпоративного влогу може бути різноманітним: події в житті компанії, спільні святкування, зміни організаційної структури, вихід на планові показники, принципи роботи, підприємства. Головне — розповісти про них легко, у фановому форматі, щоб глядачі повірили і перейнялися вашими досягненнями.
Якість — передусім
Репортажі з життя організації цікаві не лише працівникам компанії, а й партнерам, клієнтам і навіть потенційним споживачам, тож якість таких відео і спосіб подачі має враховувати багатогранність аудиторії. Не варто економити на технічному забезпеченні і робити все самотужки. Поради кваліфікованих спеціалістів — незамінні.
Фідбек: без нього — ніяк
Відеовлог має свою глядацьку аудиторію, яка чекає на чергову серію, обговорює кожну з них, ставить запитання героям, висловлює свої побажання щодо наступних випусків. Важливо підтримувати такий зворотний зв'язок і враховувати побажання найактивніших глядачів. Такий фідбек свідчить про прозорість і відкритість компанії, викликає інтерес до неї, формує довіру, а отже, покращує репутацію.
Чим більш інтерактивний і сучасний влог, чим більше каналів комунікації він залучає, тим він цікавіший. Ми вже випустили 12 серій першого сезону МХП stories і розпочали другий сезон з новими ведучими — на YouTube-каналі та на офіційній сторінці МХП у Facebook, але це тільки початок. Влог завжди отримує зворотний зв’язок від співробітників та інших стейкхолдерів, і ми дізнаємося, що людям цікаво ще побачити і на чому акцентувати увагу. Попит, викликаний зацікавленням аудиторії, породжує пропозицію.
Влог — командна робота
Робота над відеоблогом — це колективні зусилля цілої команди фахівців. Над його створенням працюють сценаристи, ведучі, редактори і, звичайно ж, оператори. Ведучими і героями влогу мають бути реальні співробітники, що викликає більше довіри, адже немає акторської гри чи вигадки. Звичайні працівники спілкуються з колегами і просто та доступно розповідають про складні технології виробництва. Важливо підібрати для роботи над проектом людей, які готові вкладати зусилля і навчатись новому «на ходу»; тих, хто щиро переймається долею проекту. Найкращі ідеї зазвичай народжуються в бурхливому обговоренні, тож критично, щоб нікому не було байдуже на результат.
Корпоративна короткометражка
Кожна нова серія — це своєрідний короткометражний фільм тривалістю від 4 до 10 хвилин. Його обсяг визначається темою та настроєм випуску: аби передати атмосферу передсвяткового офісу, може вистачити кількох хвилин, а от інформативний ролик, що розкриває аспекти діяльності підприємства, має бути довшим, щоб вмістити всю необхідну інформацію. Але не затягуйте: потрібно знайти свою золоту середину між насиченістю сюжету та моментом, коли він почне втрачати фокус глядача.
«Фішки», які утримують увагу
Утримувати увагу допомагають «фішки», яких завжди чекає глядач. Наприклад, у влозі МХП — це моменти «невдалих кадрів», як у фільмах Джекі Чана 😉. Кумедні ситуації роблять ролики більш близькими до аудиторії та створюють «цікавинку», котрої глядачі чекають у кожній серії.
Цікаві, живі історії про знакові події компанії і звичайні робочі будні працівників, які захоплюють увагу глядачів, — новий тренд корпоративної комунікації, який підвищує довіру до компанії та певною мірою визначає її успіх та конкурентну перевагу на ринку. Тож шукайте унікальний спосіб розповісти про себе.