Я знаю, що нічого не знаю. З цією проблемою рано чи пізно зіштовхується кожен
копірайтер, незалежно від рівня кваліфікації, досвіду чи кількості регалій. Як
повернути Музу і що робити, якщо вона образилася всерйоз та
надовго?
«Знав би, де впаду, підстелив би соломку…»
Йдеться
про те, як запобігти творчій кризі та підготувати такий собі «недоторканий
запас» ідей.
Професійний копіратер завжди у творчому пошуку, тому усі
оригінальні фрази / ідеї / думки відразу записує. Андрій Савєльєв, продюсер
програми «Вечірній Ургант», на одній з конференцій розповідав, що під час
обговорення чергової теми для шоу усі ідеї записуються на окремих аркушах. Ті
ідеї, які не «пішли» в ефір, складаються у спеціально відведене відро для
сміття, а у період творчого застою (такий за період існування програми мав місце
лише двічі) виуджуються і пускаються в роботу. Які варіанти «підстелення
соломки» є також безпрограшними?
Поради для періоду творчої
кризи
Спілкування – ключ від усіх дверей
Чим ширший діапазон знайомств,
тим краще. Часто люди, які постійно працюють разом, починають приблизно однаково
мислити. А це зводить усі оригінальні ідеї нанівець. Фактично це – болотце, з
якого потрібно час від часу вибиратися. Деколи сказана кимось фраза
перетворюється у потужний слоган. Так, вислів маленької дівчинки: «А ты налей и
отойди» на довгі роки перетворився на слоган соків «Моя семья».
Настільна
книга – добре, а дві – краще
Сподобалася цитата – випиши у блокнот. Ось один
з головних принципів читання літератури серед копірайтерів. Неважливо, який це
жанр – детектив, наукова фантастика чи публіцистика. Головне, щоб фраза чи
приклад були яскравими та миттєво запам’ятовувалися. Одними з найбільш корисних,
на нашу думку, є книги рекламного генія Клода Хопкінса «Моя жизнь в рекламе» и
«Реклама. Научный подход», Рей Сісодіа, Девід Б. Вольф «Фирмы, несущие любовь»,
Йона Бергер «Заразительный. Психология сарафанного радио».
Блоги «гуру» та
просто цікавих людей
Читаючи тексти інших копірайтерів, неможливо чомусь не
навчитись. Перша порада, яку дають «зубри» копірайтингу молодим-зеленим: «Перед
тим, як сформувати власний стиль, потрібно навчитися копіювати чужий». У блогах
професійних копірайтерів можна знайти прірву корисної інформації: посилання на
статті, фільми, приклади найбільш відомих цитат і т.д. Достатньо полистати блог
Еліни Слободянюк (чи не найвідомішого копірайтера на теренах України), щоб у
цьому переконатися.
Спеціальна література
На щастя, часи, коли про
копірайтинг не знали майже нічого, залишилися давно у минулому. Еліна Слободянюк
«Настольная книга копирайтера», Ольга Соломатіна «Писать легко. Как писать
тексты, не дожидаясь вдохновения», Дж. Майкл Віллард «Пиарщик», Лілія Мамлеева,
Валентин Перция «Анатомия бренда», Мартін Ліндстром «Чувство бренда», Майкл
Стелзнер «Контент маркетинг», Ігор Манн, Дмитро Турусин «Точки контакта» –
список можна продовжувати безкінечно.
Фільми, музика, театр та інші творчі
жанри
Чужі історії успіху завжди мотивують, особливо, коли їх герой чимось
нагадує самого себе.
А які прийоми для стимулювання творчого процесу та
приборкання норовливої Музи використовуєте ви?
Источник: Sharks agency
|