Як одна гривня однієї компанії створює 12 гривень ВВП? І як одне робоче
місце створює 17 у суміжних сферах?
Тетяна
Ситник – керівник відділу стратегічних досліджень GfK Україна провела презентацію кейсу компанії Кока-Кола Україна на відкритій лекції Київської школи
економіки.
Говорили про механізм дії мультиплікативного ефекту в економіці,
зокрема, як іноземні інвестиції стимулюють зростання ВВП і як додана вартість,
згенерована однією компанією, запускає механізм генерації доданої вартості в
інших компаніях.
Додана вартість розглядається як сума доходу, заробітної плати
і податків компанії, сума усіх доданих вартостей складає ВВП країни. Кейс
Кока-Кола детально показав весь цей механізм та його вплив на створення робочих
місць, податки, внутрішнє споживання в країні тощо.
Іноземні інвестиції запускають цілий ланцюжок
економічних відносин, створюючи так званий "мультиплікативний ефект".
Це не лише нові технології та нові робочі місця, це і додатковий попит, який
дозволяє виробляти більше місцевим компаніям.

|