На замовлення журналу Forbes, Сечин Кемдар, засновник і генеральний директор аналітичного сервісу Parse.ly, зустрівся з Беном Дойчем, віце-президентом Coca-Cola з корпоративних комунікацій. Їх відверта і змістовна бесіда про корпоративну журналістику і безцінний досвід команди Journey у нашій статті.
З моменту запуску сайту Coca-Cola Journey, що відбувся у листопаді 2012 року, команда проекту дізналась багато про те, що працює, а що ні, переважно методом проб і помилок.
«Якби ми розглядали Journey тільки як платформу для зв'язків з громадськістю, ми б зазнали невдачі, ‒ говорить Бен Дойч. ‒ Наша мета полягає в тому, щоб продовжувати розширювати межі платформи і завойовувати довіру читачів, надаючи їм цікавий і корисний контент.»
Сьогодні Coca-Cola Journey має більш ніж 120 мільйонів переглядів, в середньому до 1,5 млн унікальних відвідувань на місяць. Та Дойч вважає, що вони лише зараз починають усвідомлювати дійсний потенціал платформи:«Ми вчимося, як робити редакційні статті більш цікавими й інтригуючими.»
Бен Дойч та його дружина, Карен, несуть факел під час проведення Спеціальної Олімпіади в Атланті. На них дві з безлічі медалей Біллі Дойча, брата Бена, учасника Спеціальної Олімпіади | Джерело:coca-colacompany.com
Правило «Трьох К»: контент, корисність і координація
«Всі наші дії в команді повинні бути добре скоординовані з іншими ділянками бізнесу, щоб бути в курсі всіх корпоративних новини. ‒ ділиться Дойч своїм досвідом. ‒ Це може бути маркетинг, суспільна діяльність, правові питання, тощо. Нам необхідно постійно бути в русі подій, щоб розуміти процеси в середині компанії і наскільки це актуально».
З цієї причини, його команда розробила правило редакційної політики під назвою «Трьох К», що включає в себе: контент, корисність і координація.
1. Контент
Мається на увазі процес виробництва контенту. Інформацію для статті спочатку збирають, потім перевіряють, готують матеріал, далі редактор та коректор його перечитують. Лише після цього він публікується.
2. Корисність
Мова йде про актуальність і доречність матеріалу.
3. Координація
Враховуючи розміри корпорації, необхідна чітка координація всіх ланцюжків, щоб інтернаціональна крос-функціональна команда працювала злагоджено.
Спочатку, після запуску Journey, тривали дуже довгі переговори та узгодження з юридичним відділом, про що вони можуть і не можуть писати. На це пішло дуже багато часу і зусиль. Проте зараз, через три з половиною роки, команда Journey чітко розуміє, що потребує узгодження з більш високим керівництвом, а що ні. Це дозволяє прискорити підготовку статей і робити публікації в режимі реального часу. «Ми не женемось за кількістю, навпаки, намагаємось створювати якісний і унікальний контент».
«Цифрове видавництво дає простір для експериментів та навчання»
Coca-Cola почала активно використовувати корпоративну журналістику, як доповнення до зовнішніх комунікаційних стратегій. Так, Journey, який був створений як внутрішній інформаційний ресурс для співробітників, став мультимедійним виданням. На своїх сторінках він публікує корпоративні новини, інтерв’ю, а також цікаві пізнавальні статті. А нещодавно команда Journey розробила активну інформаційну підтримку для нової маркетингової кампанії.
«Для нас успіх – коли засоби масової інформації посилаються на нас, або в своїх статтях про компанію, користуються інформацією з Journey. Ми не змогли б такого добитися за допомогою прес-релізів чи засобів масової інформації.
Загалом, корпоративна журналістика, все ще нова для нас. Ми всі постійно вчимося і дивимося, як і що працює. Головне не боятися невдачі. Цифрове видавництво дає простір для експериментів і навчання. Можна більше дізнатись, роблячи спроби, ніж постійно чогось опасаючись».
Коли Journey тільки розпочав свій шлях, команда Дойча діяла консервативно, враховуючи, що Coca-Cola є публічною компанією і добре відомою. Але вони багато працювали, щоб отримати певну незалежність і право на експерименти. Підсумовуючи, Дойч каже: «Я відчуваю, що ми лише на половині шляху до розуміння потенціалу корпоративного медіа-видання. Наш шлях повний відкриттів. І це захоплює.» |