Практичний кейс з монографії Оксани Тодорової "Інновації в комунікаціях"
Компанія «Фармпланета» — експерт на
українському фармацевтичному ринку, один з лідерів галузі, національна сервісна
фармацевтична компанія, що надає повний комплекс послуг у таких напрямах:
дистрибуція лікарських препаратів, виробів медичного призначення, косметичних
засобів та біологічно активних добавок; маркетинг і просування фармацевтичної
продукції; реєстрація препаратів; спеціалізована фармацевтична складська і
транспортна логістика; контрактне виробництво лікарських препаратів і продуктів
для здоров'я.
«Фармпланета» входить до ТОП-5 лідерів —
дистрибуторів фармацевтичного ринку України, має 20-річний досвід розробки та
впровадження інноваційних препаратів та ефективних рішень, спрямованих на
збереження і зміцнення здоров'я нації. У команді працюють понад 800
професіоналів, здатних вирішувати найскладніші виробничі завдання. «Фармпланета»
просуває з десяток власних брендів фармацевтичної продукції, а також є
офіційним дистрибутором продукції зарубіжних виробників. Серед партнерів
компанії понад 300 великих фармацевтичних компаній.
Одночасне просування широкого асортименту
препаратів, кожен з яких покриває досить вузький споживчий сегмент, вимагає
відповідних каналів комунікації. З огляду на це «Фармпланета» особливу увагу
приділяє роботі з онлайн-ресурсами, причому як для формування іміджу успішної
сервісної фармацевтичної компанії та її брендів, так і для прямого підвищення
продажів.
Світовою тенденцією є переорієнтація рітейлу на
Інтернет. За статистикою в Україні тільки 1,5 % роздрібних продажів
припадає на онлайн, тоді як у Великобританії цей показник майже в 10 разів
вищий. Зважаючи на високий потенціал цього каналу, було створено
Інтернет-проект paniapteka.ua. Особливість послуги полягає в тому, що клієнти
можуть зарезервувати ліки в будь-якій найближчій торговій точці мережі «Пані
аптека». При цьому ціна за попереднім замовленням буде нижчою, ніж у конкретній
аптеці. Це зручно, оскільки не потрібно обдзвонювати і ходити по аптеках у
пошуках потрібного препарату. Крім того, можна замовити доставку додому
косметики, товарів для мам і дітей та багато іншого.
Для роботи з різними сегментами аудиторії
компанія «Фармпланета» також активно використовує соціальні мережі як
інноваційний іміджево-комунікаційний канал. Наприклад, із кінцевим
споживачем — покупцями мережі «Пані Аптека», а також онлайн-проекту
paniapteka.ua — компанія спілкується через екаунти «Пані аптека» у
Facebook, ВКонтакте, публікуючи корисні пости на теми здоров'я, проводячи
конкурси на знання продукції тощо. Оскільки основною цільовою аудиторією
компанії як дистрибутора є В2В-сегмент (виробники фармацевтичної продукції,
аптечні мережі), для посилення зовнішніх комунікацій компанія використовує
сторінки «Фармпланети» у Facebook і LinkedIn. Це потрібно для того, щоб
ефективніше утримувати цю аудиторію у власному корпоративному інформаційному
полі, «підживлювати» партнерські та професійні зв’язки.

Залучення онлайн-технологій стосується і
внутрішніх корпоративних комунікацій. Компанія використовує внутрішній
корпоративний портал «Динамік» для спілкування співробітників. Цей
інтранет-майданчик має як традиційні опції — можливість транслювати новини
компанії, виступи керівництва, — так і інтерактивні (форми для
голосування, зворотного зв'язку тощо).
Важливо, що всі онлайн-ресурси «Фармпланети»
пов'язані в єдину інтегровану систему, посилену перехресними посиланнями,
ретрансляцією публікацій та спільними активностями. Усе це дає змогу компанії
домогтися синергії в комунікації з цільовими аудиторіями.
Джерело: Оксана Тодорова, монографія "Інновації в комунікаціях", 2015
|